OMPLACERINGAR OCH SOLSKENSHISTORIER

Hur vi arbetar med omplaceringar

De djur vi omplacerar kommer främst via myndighet. Det händer även att vi hjälper till att omplacera privatpersoners husdjur. Det gäller främst djur från dödsbon eller djur som av annan anledning inte kan stanna hos sin nuvarande ägare. När du har fått ett djur via oss gör vi hembesök och fortsätter gärna hålla kontakten för en trygg och lyckad omplacering.

Malmö Djurskyddsförening har inget eget djurhem, men vi hjälper till med omplaceringar av djur, främst hundar och katter, men det förkommer även omplaceringar av andra sorters djur.

Hur vet jag vilka djur som söker omplacering
Ibland har föreningen djur som söker nya hem, men som av olika skäl inte kan läggas ut på hemsidan. Vid intresse att adoptera ett djur går det bra att kontakta omplaceringsansvarig  eller fylla i vår intresseanmälan (under fliken Omplaceringar). De djur som vi kan publicera på hemsidan hittar du nedan.

Vi anstränger oss verkligen för att hitta rätt djur till rätt ägare – både med tanke på dig och djuret. Detta medför att det ibland kan dröja innan vi kan presentera ett djur som vi tror passar just dig.

Aktuella Omplaceringar

Solskenshistorier

Ser du denna texten har vi just nu inga omplaceringar som kan visas här på sidan pga olika skäl.

Kontakta oss för att kolla aktuella omplaceringar, eller skicka in en intresseanmälan så kan vi höra av oss när något dyker upp.