Medlemsaktiviteter

Första helgen i september 2018 anordnade Malmö Djurskydds-förening ett besök på Ystad Djurpark för föreningens medlemmar. Ett mycket uppskattat besök med intressanta djur och arter!

Vår förening delar emellanåt ut ekonomiska medel till projekt som stödjer djur. Förra året valde vi bl a att dela ut en summa pengar till en ny anläggning för utrotningshotade apor i djurparken. Generellt är föreningen inte för djurparker utan detta var ett undantag då vi anser att djuren har det väldigt bra där.

Som medlem har du möjlighet att delta i våra aktiviteter samtidigt som du stödjer vårt arbete för ett fungerande djurskydd.

Årsavgiften för medlemskap i Malmö Djurskyddsförening är för vuxen 150 kronor och för juniormedlem 40 kronor. Inbetalning görs på föreningens plusgiro 14 83 23 - 9. Fyll i vilket år avgiften avser, namn och adress (för junior även födelseår).

Medlemsaktiviteter

24 november 2018

Ystad Djurpark

Föreningen och dess medlemmar har varit på utflykt till Ystad Djurpark.

"Oavsett hur lite pengar eller hur få ägodelar du har, att ha en hund gör dig rik."

- Citat av Louis Sabin