Azyl pod Psim Aniolem

önskar glad sommar!

1 augusti 2018

Azyl pod Psim Aniolem

Anna, hemmets personal och volontärer och inte minst dess fyrbenta invånare hälsar och tackar Catharina och Jeanette vid Malmö Djurskyddsförening för deras stora engagemang och vilja att hjälpa andra.

Under 2013 fick Malmö Djurskydds-förening en glädjande rapport om hund- och katthemmet Azyl pod Psim Aniolem (The Guardian Angel Animal Shelter Foundation for Mistreated and Abandoned Animals) som ligger strax utanför Warszawa i Polen.

Rapporten skrevs av Anna Rybak, som har haft flera års kontakt med hemmet – varje gång hon besöker Azyl pod Psim Aniolem tar hon med sig gåvor och förnödenheter. I samband med detta besök kunde Anna förse hemmet med bidrag från Malmö Djurskyddsförening (dåvarande Djurskyddet Malmö) i form av kattmat samt koppel och selar till vovvarna.

På bilderna som Anna bifogade till sin rapport stoltserar tiken Czajka och hanhunden Mietek i varsitt fint koppelset.