Till hjälp för djur i Kina

30 november 2017

Angående vilda fågelungar

Många hör av sig om att de har hittat vilda fågelungar. Tänk på att ungarna inte alltid är i behov av hjälp!

Läs gärna vår artikel i ämnet genom att klicka på länkknappen.

Media

Vårt engagemang för Kinas hundar och katter har uppmärksammats i media. Klicka på länken nedan.

17 november 2014

"Camilla räddar hundar från att slaktas: 'Det var blod överallt'"

Verkligheten P3

Tack alla som deltog vid vår manifestation mot Kinas hund- och katthandel den 11 april 2015!

Med ett fantastiskt soligt väder och ett stort gäng glada hundar promenerade vi längs gågatan i centrala Malmö och spred vårt budskap om förhållandena i päls- och skinnindustrin i Kina. Det är vi konsumenter som måste göra ett aktivt val vid inköp för att den brutala handeln med hundar och katter i Asien ska minska.

Uppmärksamheten från allmänheten var stor och förhoppningsvis så ökade vi medvetenheten hos omgivningen.

Läs vårt informationsblad som vi delade ut under manifestationen.

Together for animals in China

Efter armbandsförsäljningen på valputställningen och övrig insamling kunde Malmö Djur-skyddsförening donera 7350 kronor till organisationen Together for Animals in China (TACN) som stöd till deras arbete med att rädda hundar och katter från slakt i Kina.

Verkligheten P3 har gjort en intervju med vår representant Camilla som finns på plats i Kina. Intervjun går att lyssna på här.

TACN bekräftar och tackar för vår donation :

Välgörande valputställning

Malmö Djurskyddsförening hade en monter på valputställningen på Malmömässan vid Hyllie söndagen den 9 november 2014.

Vi sålde sötvattenarmband till förmån för organisationen Together for Animals in China. Vår representant, Camilla Larsson, finns på plats i Kina och rapporterar om organisationens arbete. Armbanden kostade 150:- st och pengarna gick oavkortat till arbetet med att rädda hundar och katter från slakt under tortyrliknande former i Kina.

Till hjälp för djur i Kina

Bidrag tas tacksamt emot på plusgiro 14 83 23 -9