Meddelanden
Zanthos Hundgott i Skivarp

22 juni 2019

Årets Djurhjälte 2019

Vinnarna av titeln Årets Djurhjälte har utsetts!

Meddelanden

Årets Djurhjälte 2019

Malmö Djurskyddsförening har kommit fram till årets vinnare av Djurhjältepriset. Vi är överväldigade av alla fantastiska nomineringar som inkommit, att det finns så många eldsjälar för djuren runt om i vårt avlånga land. Tillsammans gör vi alla ett otroligt värdefullt arbete för djuren.

Årets pris på 10 000 kr går till Sara Nilsson och Jörgen Norman, två personer som sedan många år kämpat för hemlösa katter. Sara och Jörgen gör ett beundransvärt jobb för de utsatta katterna och har bl.a. varit med och startat upp katthemmet Sigges Paradis.

Prispengarna ska främja och uppmuntra fortsatt arbete för utsatta djur.

Skicka gärna era hälsningar  till  följande e-postadress:

Massmedia, veterinärer, Facebook-användare och inte minst villaägare har på sistone uppmärksammat   de risker de populära robotgräsklipparna medför  för djurlivet i trädgården. Särskilt drabbad är igelkotten. Veterinärmottagningar runt om i landet rapporterar om att ett flertal   igelkottar har blivit illa skurna av gräsklipparnas vassa blad (läs mer här). Många igelkottar har även dött till följd av sina skador.

För att skona igelkottar och andra djur avråder Malmö Djurskyddsförening från att  låta robotgräsklippare gå mellan skymning och gryning! Klipp gräset under dagtid och låt våra vilda djur få njuta av sommarnätterna ifred.

Varning för robotgräsklippare!